Shiayan Logo
» آیت الله وحید خراسانی: مراسم سوگواری ایام فاطمیه باشکوه تمام برگزار شود
چهارشنبه 12 مارس 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 4,22
امتیار شما به این مطلب:

مسلمانان نسبت به حضرت زهرا (س) وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید نسبت به تبیین عظمت و مقام این بانوی بزرگوار اهتمام داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از فارس،‌ آیت‌الله حسین وحید خراسانی صبح امروز در جلسه درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به فرا رسیدن ایام فاطمیه اشاره کرد و اظهار داشت: مسلمانان نسبت به حضرت زهرا (س) وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید نسبت به تبیین عظمت و مقام این بانوی بزرگوار اهتمام داشت.

ایشان با اشاره به اینکه در حدیثی از پیامبر (ص) نقل شده نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود زهرای اطهر (س) است تصریح کردند: در این حدیث پیامبر (ص) فرموده‌اند «من وارد بهشت می‌شوم اما جلوتر از من دخترم فاطمه (س) است.»

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبر (ص) علت محدثه و حضرت زهرا (س) علت مبقیه است، بیان داشتند: اگر فاطمه (س) نبود ائمه اطهار (ع) نیز نبودند و اینکه نسل پیامبر (ص) و دین خدا در جهان باقی مانده به برکت وجود فاطمه زهرا (س) است.

وی با اشاره به اینکه در قیامت همه از عظمت حضرت زهرا (س) در عجب هستند تاکید کرد: ایشان به صورت احسن و اکمل وارد بهشت می‌شوند.

آیت‌الله وحید خراسانی با تاکید بر اینکه ایام شهادت این بانوی بزرگوار باید گرامی داشته شود اظهار کردند: همه مسلمانان باید بدانند که روز شهادت این بانوی بزرگوار چه میزان اهمیت دارد و به وظیفه خود در قبال این روز عظیم عمل کنند.

ایشان با اشاره به حدیثی در خصوص نام‌گذاری فاطمه زهرا (س) اظهار کردند: علی (ع) در این خصوص می‌فرمایند « فاطمه، زهرا نامیده شد چون خدا او را از نور عظمت خود خلق کرده است.»

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آسمان و زمین به نور حضرت زهرا (س) منور است، تاکید کرد: برخی عوام می‌گویند که برگزاری مراسم‌های عزاداری و هیئت‌ها در شهادت حضرت زهرا(س) زیاد است و به این مسئله ایراد می‌گیرند.

ایشان تاکید کردند: باید نسبت به برگزاری مراسم‌های سوگواری با شکوه هرچه بیشتر اهتمام داشت و طلاب و علما در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.