Shiayan Logo
» تهدیدات دشمنان در برابر اراده پیروان اهل بیت(ع) بی اثر است
دوشنبه 15 دسامبر 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,80
امتیار شما به این مطلب:

مدیر حوزه‌های علمیه: در شرایطی که دشمنان با انواع و اقسام تهدیدات برای زائران موضع گرفتند ولی آنان جان خود را بر کف دستشان گذاشتند و با پای پیاده، جاده نجف تا کربلا و شهرهای مختلف را در نوردیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در جمع زائران اربعین مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: همه مردم امروز در جمکران و به خصوص در کربلا برای عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا(ع) حضور پیدا کردند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند،  هر چیزی اساس و ریشه ای دارد و اساس و پایه اسلام، محبت اهل بیت(ع) است، یعنی جایگاه اهل بیت(ع) به حدی رفیع است که ایشان آن رابه حیات اسلام معرفی می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: راجع به اهل بیت(ع) باید سه نکته را رعایت کنیم؛ اولین نکته معرفت و شناخت اهل بیت(ع) است که جایگاه این حضرات را به خوبی بازشناسی کنیم.

hoseini_booshehri

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: پس از شناخت و معرفت اهل بیت(ع) وظیفه ما عشق و محبت ورزیدن به اهل بیت(ع) است که باید این شناخت و معرفت را به منصه ظهور برسانیم؛ کما اینکه گفته شد که جمعیت به حدی در  کربلا حضور دارد که جمعیتی که از بیرون واردمی شوند فضای ورود به شهر را ندارند.

وی گفت: در شرایطی که دشمنان با انواع و اقسام تهدیدات برای  زائران موضوع گرفتند و جان زائران را به خطر انداخته اند، ولی آنان  جان خود را بر کف دستشان گذاشتند و با پای پیاده، جاده نجف تا کربلا و شهرهای مختلف را در نوردیدند.

معاون جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: سومین نکته مساله اطاعت از اهل بیت(ع) است؛ امروز که روز اربعین حسینی(ع) است باید عهد ببندیم تا از اهل بیت(ع) اطلاعت کنیم.

وی افزود: اگر کسی اهل بیت(ع) را دوست دارد؛ باید طبق مرام اهل بیت(ع) عمل کند؛ چنانچه سلمان عمل کرد و «منا اهل البیت(ع)» شد؛ گناه، خط قرمز اهل بیت(ع) است و اگر وارد این خطوط شدیم از خط شیعگی خارج شده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: امروز امام زمان(عج) بر زندگی ما نظارت دارند و اگر می خواهیم در خط اهل بیت(ع) باشیم باید بایسته های این خط را نیز رعایت کنیم.

برای نسل جوان ما نقشه کشیده اند

مدیر حوزه های علمی با بیان این که دشمنان برای نسل جوان ما نقشه ها طراحی کرده اند و لازمه معرفت و دوستی عمل به دستورات آنهاست گفت: معنی تولی و تبری آن است که دوستان اهل بیت(ع) را دوست و دشمنان اهل بیت(ع) را دشمن بداریم؛ امام صادق(ع) فرمودند که دوست واقعی ما کسانی هستند که دوست دوستان ماست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند که اگر ذره ای در محبتی که نسبت به ما دارید محبت دشمنان ما را نیز ضمیمه کنید، خروجی آن این است که نه او از ماست و نه از او هستیم؛ محبتمان را نسبت به اهل بیت(ع) خالص کنیم.

وی افزود: نکته دیگر که لازمه محبت و دوستی اهل بیت(ع) است، تحمل مشکلات است؛ باید همانگونه که اهل بیت(ع) در مصیبت ها بودند ما نیز صرفا به دنبال عیش و نوش دنیاست نبوده و مشکلاتی که در مسیر زندگی پیش می آید را پشت سر گذاشته  و با ناملایمات بسازیم.

ملت مانند کوه استوار در مقابل نایملایمات ایستادند

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: درود به ملت رشید ایران و ملتی که افتخار بزرگش ابراز محبت به اهل بیت (س) است؛ دشمنان اهل بیت در این سی و شش سال حتی یک روز هم نگذاشتند که ملت ما آسوده باشد؛ اما این ملت مانند کوه های استوار در مقابل همه این نایملایمات ایستادند که بگویند که بهشت را به بها می دهند نه بهانه.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: برای ابراز محبت به امام حسین(ع) کودکان ما با پای پیاده و برهنه راه می روند و زنان و مردان پیر پای در صف می کشدند تا به امامشان بگویند که ما مشکلات را برای شما تحمل می کنیم.

دنبال رو کسانی نباشیم که  می گفتند در روز عاشورا باید پایکوبی کرد

عضو خبرگان رهبری گفت: نباید به دنبال دشمنان اهل بیت(ع) برویم؛ نباید به دنبال کسانی برویم که می گفتند در روز عاشورا باید پایکوبی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: آثار محبت را باید در سه نکته ببینیم؛ در روایات ما آمده است که اگر شما اهل بیت(ع) را دوست داشته باشید آنها هم شما را دوست می دارند و یک محبت و عشق دوجانبه پدید می آید؛ این افرادی که امروز کربلا هستند و قبر امام حسین(ع) را زیارت می کنند، این زیارت با صد حج برابری می کند.

وی افزود: یک سلام از راه دور نیز هر روز می تواند معرف عشق ما باشد و مطمئن باشیم که امام حسین(ع) نیز پاسخ سلام ما را می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: دومین اثر محبت، آمرزش گناهان است یعنی ارادتی که امروز به امام حسین(ع) نشان داده ایم موجب می شود که خداوند گناهان ما را بخشد و بر حسنات ما می آفراید.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: سومین اثر محبت به اهل بیت(ع) موجب بهشتی شدن انسان می شود  و در سرای جاودانی همراه اهل بیت(ع) باشد.

منبع: حوزه

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.