Shiayan Logo
» آیت الله وحید خراسانی: با تبیین فضائل پیامبر دنیا به اسلام گرایش پیدا می‌کند
چهارشنبه 28 مه 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 5,00
امتیار شما به این مطلب:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک به مناسبت سالروز مبعث پیامبر اسلام، گفت: یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام این است که در امتی درس نخوانده مبعوث شدند.

وی با اشاره به آیه «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ»،‌ ابراز کرد: خداوند در میان درس نخوانده‌ها رسولى از خودشان برانگیخت تا آیات الهی را بر آنها بخواند، آنها را از هرگونه شرک و کفر و انحراف و فساد پاک و پاکیزه کند و کتاب و حکمت را به آنها بیاموزد.

این مرجع تقلید با اشاره به ویژگی‌ها و محسنات پیامبر گرامی اسلام، تأکید کرد: دنیا اگر متوجه فضائل پیامبر اعظم(ص) شود، به ایشان ایمان می‌آورد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: خداوند در زمانی پیامبر اسلام را به رسالت مبعوث کرد که مردم یا بت پرست و یا ملیین بودند.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی بیان کرد: خداوند با بعثت رسول اکرم(ص) عقول را خلق کرد و اوهام را از بین برد.

استاد برجسته تفسیر قرآن با بیان این‌که پیامبر اسلام در راه انجام رسالت و هدایت مردم سختی‌ها و رنج‌های فراوانی را متحمل شدند،‌ افزود: پیامبر اعظم(ص) مردم را به توحید دعوت می‌کردند اما در جواب سنگباران می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام پس از مدتی روانه طائف شد تا مردم را به دین حق دعوت کند اما در آنجا نیز مردم حضرت را آنقدر سنگباران کردند تا خون از پاهای مبارک ایشان سرازیر شد.

 

منبع: رسا

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.