Shiayan Logo
» آیت الله حسینی قزوینی: همه شبکه‌های اسلامی باید در برابر تکفیری‌ها موضع‌گیری جدی داشته باشند
دوشنبه 26 مه 2014
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 3,14
امتیار شما به این مطلب:

مدیر شبکه ولایت با بیان اینکه خطر تکفیری‌ها و نقش رسانه‌های تکفیری برای همه روشن است، اظهار داشت: همه شبکه‌های اسلامی باید در برابر تکفیری‌ها و تروریست‌ها موضع‌گیری جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی، مدیر شبکه ولایت در هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، که عصر امروز (یکشنبه) در مرکزهمایش‌های بین‌المللی صداو سیما برگزار شد در ابتدای سخنان خود با اشاره به پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به اهالی رسانه اظهار داشت: آیت‌الله مکارم ۵ نکته به من گفتند تا به شما برسانم.

قزوینی ادامه داد: نخست اینکه تکفیری‌ها باعث مشکلات عدیده‌ای در جهان اسلام شده‌اند که به یاری خداوند آنها رسوا شده‌اند، دوم اینکه همه شبکه‌های اسلامی باید در برابر تکفیری‌ها و تروریست‌ها موضع‌گیری جدی داشته باشند، سوم اینکه مدیران رسانه‌ای باید با یکدیگر جلسات مشترک داشته باشند و اتاق فکرهایی نیز تشکیل دهند، چهارم اینکه شبکه‌ها تلاش کنند با ادبیات محترمانه و منطقی مطالب را بیان کنند و با تندروی به تروریست‌ها بهانه ندهند و پنجم اینکه کنگره «تکفیر» آبان ماه امسال در قم تشکیل می‌شود. آیت‌الله مکارم از همه رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی این کنگره دعوت کرد.

وی با تاکید بر اینکه خطر تکفیری‌ها و نقش رسانه‌های تکفیری برای همه روشن است، اظهار داشت: عدم آگاهی شیعیان و سنی ها از مبادی فکری یکدیگر اولین مشکل آنهاست، رسانه‌های منسوب به شیعیان اینگونه القا می‌کنند که سنی‌ها دشمن اهل بیت(ع) هستند و شبکه‌های منسوب به اهل سنت اینگونه القا می‌کنند که شیعیان دشمن صحابه‌اند؛ این دو باعث شده که به جان یکدیگر افتاده و قتل طرف مقابل را شرعی بدانند و انها امروز به نام اهل سنت شبکه‌ها، تفکرات وهابیت و تکفیری را بیان می کنند.

مدیر شبکه ولایت خاطرنشان کرد: برداشت غلط از قرآن و سنت دومین علت گسترش تکفیر است برخی‌ها با گزینشی عمل کردن سعی می‌کنند احساسات مردم را به نام اسلام و قرآن تحریک کنند و بهترین روش برای مقابله با این افراد بیان حقایق توسط علما است تا گزینشی عمل کردن وهابی‌ها برای مردم روشن شود.

قزوینی اضافه کرد: ما در شبکه ولایت از علمای درجه یک سنی دعوت کردیم تا مبانی نادرست وهابیت و سلفیت را نقل کنند که خوشبختانه با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

وی جهل گروهک‌های تروریستی را علت سوم گسترش تکفیری‌ها بیان کرد و گفت: ما بارها گفتیم بیایید بر گذشته صلوات بفرستیم و اختلافات را کنار بگذاریم و ببینیم علمای عصر حاضر چه می‌گویند، یکی از افتخارات شیعیان این است که از اموات تقلید نمی‌کنند و علمای اهل سنت نیز بسیاری از نظرات تند مراجع گذشته را قبول ندارند.

مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت در پایان خاطرنشان کرد: در این شبکه شعار ما این است که اهانت به مقدسات اهل سنت کار نابخشودنی است.

منبع: فارس

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.