Shiayan Logo
» اعلام برنامه پیاده‌روی مراجع تقلید در سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع)
شنبه 27 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

مراجع عظام تقلید وحیدخراسانی و صافی گلپایگانی عصر روز شهادت مولای متقیان امیرالمونین علی(ع) همراه با هیئات و دسته های عزاداری جهت عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، با پای پیاده به سمت حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) حرکت می‎نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از ابنا، مراجع عظام تقلید «وحیدخراسانی» و «صافی گلپایگانی» ظهر روز سه‎شنبه هشتم مردادماه مصادف با روز شهادت امیرالمومنین علی(ع) هر یک جداگانه در قالب دسته‌های عزاداری با پای پیاده رهسپار حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می‌شوند.

بر اساس این گزارش، فرزند حضرت آیت‎الله العظمی «حسین وحیدخراسانی» در گفتگو با ابنا اظهار داشت: روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان ذکر مصیبتی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) از ساعت ۱۹:۰۰ تا ۱۹:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «آل طه» در بیت معظم له واقع در “قم، خیابان صفاییه، کوچه ۲۳” برقرار می‎باشد.

حجت الاسلام «محمداسماعیل وحیدخراسانی» افزود: حضرت آیت‎الله وحیدخراسانی پس از مراسم سوگواری همراه با هیئت عزاداری از مقابل بیت، حرکت خود را به سمت بارگاه ملکوتی کریمه اهل‏ بیت(س) آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان دسته عزاداری، سوگواران می‎توانند با حضور در بیت ایشان، بر سر سفره‎های پربرکت افطاری، اطعام شوند.

حجت الاسلام محمداسماعیل وحیدخراسانی در پایان اضافه کرد که از نوزدهم ماه مبارک رمضان به مدت سه روز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح مجلس عزاداری در بیت این مرجع تقلید برگزار خواهد شد.

در همین راستا، فرزند حضرت آیت‎الله العظمی «لطف‎الله صافی‎گلپایگانی» به خبرنگار ابنا گفت: روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان که مصادف با روز شهادت امیر مومنان(ع) می‎باشد، این مرجع تقلید به همراه هیئت عزاداری، از مدرسه علمیه مرحوم آیت الله العظمی خویی واقع در “مشهد، خیابان شیرازی، شیرازی ۱۰” به سمت حرم ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) حرکت می‎نمایند.

حجت الاسلام «حسن صافی‎گلپایگانی» افزود: این مراسم معنوی با حضور علما، فضلا، اساتید حوزه، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

گفتنی است بر اساس سنتی که سال‎هاست انجام می‎شود؛ برخی از مراجع معظم تقلید در ایام خاص ـ همچون روز شهادت حضرت علی(ع)، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت امام صادق(ع) ـ با پای پیاده در دسته های عزاداری شرکت می‎کنند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.