به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، شبکه های وهابی خصوصا شبکه وهابی سیاسی کلمه که با تبلیغات گسترده رسانه ای خود خواستار مناظره با حضرت استاد انصاریان شده بودند با وجود حضور ایشان در شبکه جهانی ولایت فرار مفتضحانه را بر مناظره ترجیح دادند که خبر آن در خبرگزاری های متعدد منعکس شده است. حضرت استاد حسین انصاریان در برنامه زنده ( رو در رو از حرف تا عمل ) در شبکه جهانی ولایت که حدود دو ساعت به طول انجامید ضمن تشکر از زحمات دست اندركاران اين شبكۀ بسيار مفيد و سودمند و بخصوص حضرت آيت الله دکتر حسيني قزويني، كه با مباحث مستدل و استوار خودشان، دلها را روشن مي كنند به طرح چهار سوال اساسی بر پایه کتب معتبر اهل سنت از میان حدود 150 سوال پرداختند و خواستار پاسخ گویی مفتیان وهابی و یا مدیران شبکه های وهابی و یا مدیر شبکه وهابی سیاسی کلمه در این برنامه و یا هر زمان دیگر شدند . این چهار سوال عبارتند از:سوال اول :قبل از بیان سوال توجه به چند نکته لازم است :نکته اول1 - حاكم نيشابوري روايت صحيحي را در مستدرك خود نقل مي كند كه پيامبر عظيم الشان اسلام فرمودند : انّ الله يغضب لغضبك و يرضي لرضاك. که مفهوم آن این است که رضايت و خشم فاطمه با غضب و خشم و رضايت خدا يكسان است. این روایت مقام عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها را اثبات می نماید. وقتي كسي رضايت و خشمش رضايت و خشم پروردگار باشد معلوم است که از مقام عصمت برخوردار است. حاكم مي گويد : هذا حديث صحيح الاسناد و لم یخرجاه . مستدرك الصحیحین : جلد 3 ص 153. 2 - بخاري در روايت صحيحي نقل مي كند که پیامبر فرمود : فاطمة بضعة مني فمن اغضبها اغضبني فاطمه پاره تن من است كسي كه او را خشمگين كند من را خشمگين كرده است . صحيح بخاري : ج 4 ص 210 ح 3714. 3 – مسلم در صحیح خود از پیامبر نقل می کند که آن حضرت فرمود : انما فاطمة بضعة مني يؤذيني ما آذاها. فاطمه پاره تن من است هر کس او را اذیت كند مرا اذیت كرده است . صحيح مسلم : ج 7 ص 141 ح 6202.نکته دوم :بخاري در صحيح خود آورده است که فاطمه زهرا از ابوبکر غضبناک بود و با او قهر کرد و تا آخر عمر هم با او حرف نزد: فغضبت فاطمة بنت رسول الله صلي الله عليه و سلم فَهَجَرَت ابابكر، فلم تزل مهاجرته حتي توفيت. صحیح بخاری : ج 4 ص 42 ح 3093 و یا در روایت دیگری آورده است که : فوجدت فاطمة علي ابي بكر في ذلك – قال - فهجرته فلم تكلمه حتي توفيت حضرت زهرا بر ابوبکر خشمناک بود و تا زمانی که از دنیا رفت با ابوبکر قهر بود صحیح بخاری : ج 5 ص 82 ح 4240نكته سوم:خشم و رنج و ناراحتي صديقه كبري سلام الله علیها به جايي رسيد كه وصيت كرد شبانه من را دفن كنند و ابوبکر و عمر در مراسم تشییع و نماز او حاضر نشوند : بخاري نقل مي كند كه علی علیه السلام فاطمه را شبانه دفن كرد و خود نمازش را خواند و به ابوبكر هم خبر نداد: فلما توفيت دفنها زوجها علي ليلا و لم يؤذن بها ابا بكر و صلي عليها. صحیح بخاری : ج 5 ص 82 ح 4240 بنا به نقل ابن قتيبه متوفاي 272: اين دفن شبانه هم به وصيت حضرت زهرا سلام الله علیها بود تا ابوبکر در مراسم دفن او حاضر نشود : اوصت أن تدفن ليلا لئلا يحضرها فدفنت ليلا تاویل مختلف الحدیث : ج 1 ص 300.اما طرح سوال اول :اولا : آیا قبول دارید که حضرت زهرا سلام الله علیها از خلیفۀ اول و دوم غضبناك بوده است یا نه ؟ ثانیا : آیا قبول داريد كه خشم فاطمه زهرا سلام الله علیها با خشم خدا و پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم يكي است یا نه ؟ اگر پاسخ شما به سؤال اول و دوم، منفي است ، بايد صحيح ترين روايات كتابهايتان را انكار كنيد. و ديگر نبايد بگوييد : صحيح بخاري، بلکه بايد بگوييد غلط بخاري و یا توجیهی احمقانه پیش بگیرید. و اگر معتقد به این روایات هستید چگونه این آیه را پاسخ میدهید که خداوند در سوره ممتحنه آیه ۱۳ فرمود: یا ایها الذین آمنوا لاتتولوا قوما غضب الله علیهم قد یأسوا من الاخرة کما یأس الکفار من اصحاب القبور مگر پروردگار نمي فرمايد: مردمي كه من به آنها غضبناك هستم را به عنوان دوست و ولي و حاكم انتخاب نكنيد. روايات نقل شده خودتان كه مي گويند: غضب فاطمه غضب خداست ، اگر خدا بر اينها غضبناك است چرا بر ضد اين آيه ، اينان را به عنوان حاكم انتخاب كرديد. و یا با این مقدمه چه توجیهی برا ی آيه 57 سوره احزاب دارید که می فرماید : إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا قطعاً آنان كه خدا و پيامبرش را مى آزارند ، خدا در دنيا و آخرت لعنتشان مى كند ، و براى آنان عذابى خواركننده آماده كرده است . با توجه به روایات قبل آیا پيغمبر آزرده نشده؟ آيا خدا از اين كار نفرت نداشته؟ اگرپاسخ مثبت است که قطعا باید مثبت باشد مطابق این آیه خدا در دنيا و آخرت لعنتشان مى كند و براى آنان عذابى خواركننده آماده كرده است .سوال دوم :شما چرا دائما در شبكه های خود از ابن تيميه به عنوان شيخ الاسلام ياد مي كنيد و حال اینکه بزرگان از علمای اهل سنت او را کافر و گمراه و گمراه کننده و و تابعین او را مهدور المال و مهدور الدم و جزء خوارج و حزب شیطان می دانند ؟ مثلا شوكاني كه از علماي بزرگ اهل سنت است مي گويد : محمد بخاري حنفی متوفاي 841 درباره ابن تيميه مي گويد كه: صرح ... بتبديعه ثم تكفيره ایشان بي پرده بدعت گذاری و کفر ابن تیمیه را بیان کرده در مجلس خود تصریح نموده : من اطلق القول علي ابن تيميه انه شيخ الاسلام، فهو بهذا الاطلاق كافر. اين فتواي عالم بزرگ خودتان است، كه هر كسي ابن تيميه را شيخ الاسلام بخواند و بداند كافر است. بدر الطالع : ج 2 ص 260 آیا طبق گفته این عالم بزرگ اهل سنت شما کافرانی نیستید که خود را پشت سقیفه پنهان کرده اید؟ همچنین شما همواره از عقاید ابن تیمیه به عنوان عقیده اهل سنت و جماعت تعبیر می کنید ولی دو تن از عالمان بزرگ اهل سنت یعنی ابن حجر عسقلانی متوفای 852 و شوکانی متوفای 1255 می نویسند: قاضی شافعی دمشق دستور داد که در دمشق اعلام کنند من اعتقد عقيدة ابن تيميه حل دمه و ماله هر كس به مكتب ابن تيميه معتقد باشد خونش حلال است و مالش هم حلال است. يعني از اسلام خارج است.