Shiayan Logo
» بازداشت ۱۰ شیعه بحرینی به جرم شرکت در مراسم عزاداری محرم
چهارشنبه 13 نوامبر 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز | 1,00
امتیار شما به این مطلب:

منابع خبری محلی در بحرین گزارش دادند، نیروهای امنیتی آل خلیفه ۱۰ جوان و نوجوان را پس از اتمام مراسم عزاداری ماه محرم بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از ابنا، نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه شب گذشته (سه شنبه) ۴ دختر جوان را هنگامی که قصد داشتند مانع از دستگیری یک مرد در یکی از کمین‌های نیروهای امنیتی شوند بازداشت کردند.

وبسایت خبری “اخبار پایتخت” اعلام کرد، نیروهای امنیتی بحرین طی دهه اول محرم اقدام به برپایی ایست‌های بازرسی و کمین برای دستگیری عزاداران و شرکت کنندگان در دسته‌های عزاداران می‌کنند.

این نیروها شب گذشته ۶ جوان و نوجوان را به دلیل شرکت در مراسم مذهبی بازداشت کردند.

شاهدان نیز تاکید کردند، نیروهای امنیتی در نیمه‌های شب کمین کرده و شهروندانی را که پس از اتمام مراسم عزاداری در حال بازگشت به منازل خود هستند دستگیر می‌کنند.

از سوی دیگر شبکه المنار گزارش داد، جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که نظامیان آل خلیفه با حمله به مناطق مختلف بحرین، تابلو و بنرهای که روی آن تصاویر عاشورا درج شده بود را پاره پاره کرده و از بین بردند.

الوفاق بحرین در ادامه گزارش داد که این اقدام نظامیان بحرینی، تجاوزی آشکار و خطرناک علیه آزادی های دینی است.

همزمان با آغاز مراسم ماه محرم الحرام، نیروهای آل خلیفه تدابیر شدید امنیتی را در مناطق مختلف بحرین اتخاذ کرده است و مانع برگزاری مراسم عزاداری می شوند.

همچنین جمعیت الوفاق بحرین همزمان با آغاز اولین روز ماه محرم الحرام در بیانیه ای اعلام کرد که دولت بحرین به زندانیان سیاسی اجازه برگزاری مناسک دینی در ایام محرم الحرام را نمی دهند.

الوفاق اعلام کرد که زندانیان زندان “الحوض الجاف” و زندان مرکزی “جو” تاکید کردند که اداره زندان ها مانع برگزاری مراسم و مناسک دینی و عزاداری می شود و زندانیان را از عواقب سخت آن هشدار می دهد.

در بیانیه جمعیت الوفاق بحرین که از بزرگترین اپوزیسیون های بحرین محسوب می شود آمده است: اقدام مسئولان زندان های بحرینی با هدف ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای اجرا می شود و این امر به معنای مبارزه با آزادی های دینی است که با قانون زندان ها مغایرت دارد.

مردم بحرین ضمن برگزاری مراسم عزاداری در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات می زنند و نظامیان بحرینی ضمن یورش به شرکت کنندگان، با استفاده از گازهای سمی مانع از برگزاری این مراسم در ماه محرم الحرام می شوند.

طی حملات نظامیان تاکنون تعدادی از زنان، کودکان و افراد مسن بر اثر استنشاق گازهای سمی مسدوم شدند.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.