Shiayan Logo
» آیت‌الله صافی گلپایگانی: صحیفه سجادیه، سند چشم‌انداز قرون و اعصار
پنج‌شنبه 05 سپتامبر 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش سفیران ولایت در تجلیل از صحیفه سجادیه گفت: دعاهای صحیفه سجادیه همه به خصوص دعای مکارم الاخلاق، منشور بلند زندگی و سند چشم‌انداز قرون و اعصار مردم دنیا می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش سفیران ولایت از صحیفه سجادیه تجلیل کرد.

در این پیام چنین آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال اللّه تعالى : «ادْعُونِی   أَسْتَجِبْ  لَکُمْ »

با سلام و احترام به عزیزان شرکت‌کننده در این همایش روحانی و معنوی که با عطر دل‌نشین صحیفه سجادیه معطّر گشته و با نورانیت ادعیه مأثوره از ائمه معصومین علیهم السلام منوّر گردیده است.

در درجه اول باید اذعان و اعتراف داشته باشیم که زبان ما الکن و ناتوان است از اینکه درباره این کتاب بزرگ تربیتی، علمی و معرفتی – که آن را به حق، زبور آل محمد علیهم السلام نامیده‌اند- سخنی عرض کنیم ولی از این باب که «ما لا یُدرَک کُلُّه لا یُترَک کلُّه» مطالبی را فقط به عنوان تذکر و یادآوری برای دوستان عرض می‌کنم:

کتاب صحیفه سجادیه که از لسان مبارک امام زین العابدین سید الساجدین و نور العارفین حضرت علی بن الحسین علیه السلام در مقام عبودیت، خضوع و خشوع به درگاه ذات لایزال الهی با حالت ابتهال و تضرّع و زاری عرض شده است همه‌اش برای انسان‌های تشنه‌ی معارف زلال توحیدی، درس و حکمت و دانش است؛ درس خداشناسی، پیامبر شناسی و امام شناسی؛ درس مکارم بزرگ اخلاقی، درس سخن‌گفتن انسان نیازمند با خالق هستی، درس عبودیت و بندگی‌نمودن، درس عزّت و شرف انسانی، درس خدمت به بندگان، درس حرّیت و فداکاری، درس مبارزه با ظلم و ستمگری، درس رهایی از تعلّقات نفسانی و مبارزه با هوای نفس، درس حقوق انسان‌ها بر یکدیگر؛ حقوق پدر و مادر به فرزندان و حقوق فرزندان بر والدین و بالاخره درس بنده‌ی راستین خدابودن و انسان‌زیستن است.

امروز ما می‌توانیم با سربلندی تمام به دنیا اعلام کنیم عالی‌ترین دانشگاه علم، معرفت و اخلاق در دین مقدس اسلام و آن هم در پناه کتاب شریف «صحیفه سجادیه» به روی همه شیفتگان اخلاق و معرفت گشوده شده و همه می‌توانند در این دانشگاه به فرا خور حال خود، کسب فیض نموده و معنای واقعی انسان‌بودن و راه درست و صحیح سعادت و تکامل را درک نمایند.

دعاهای صحیفه سجادیه همه  به خصوص دعای مکارم الاخلاق، منشور بلند زندگی و سند چشم‌انداز قرون و اعصار مردم دنیا می‌باشد.

حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما همه باید درس صحیفه‌شناسی را سرلوحه دروس معرفتی و اعتقادی خود قرار دهند تا بتوانند به افق‌های بالای معرفه الله و معرفت نفس برسند.

متأسفانه، ما و بسیاری از مسلمانان از این دستور بزرگ زندگی غافل گشته‌ایم. اگر همین دعای مکارم الأخلاق برای ملت و دولت‌های اسلامی دستور العمل قرار می‌گرفت این همه جنایات، قتل، آدم‌کشی‌ها و بداخلاقی‌ها وجود نداشت.

شما امروز وضعیت بسیار اسفناک کشورهای اسلامی را ببینید. چرا باید این همه مسلمان‌کشی باشد؟!

چرا این همه ذلّت و سرافکندگی در مقابل کفّار و دشمنان اسلام وجود دارد؟!

چرا اختلاف در میان صفوف مسلمانان افتاده و دشمن از این اختلافات کمال استفاده را می‌برد؟!

آیا غیر از این است که مسلمانان از معارف بلند قرآن کریم و اهل بیت علیهم‌السلام و ادعیه مأثوره دور گردیده‌‌اند؟!

در خاتمه از همه شرکت‌کنندگان محترم در این همایش مذهبی و علمی، کمال تقدیر و تشکر می‌گردد و مزید توفیقات همگان را در خدمت به اسلام و نشر حقایق نورانی اهل بیت علیهم السلام در ظل عنایات حضرت بقیه الاعظم ارواح العالمین له الفدا مسألت دارم وفّقکم الله لمرضاته. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

۲۶ شوال المکرم ۱۴۳۴

لطف الله صافی

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.