Shiayan Logo
» تازه‌ مسلمان ایتالیایی: انتظار فرج حضرت مهدی(عج) بزرگ‌ترین ثروت شیعیان است
سه‌شنبه 16 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

الگوی من در زندگی امام علی(ع)، امام حسین(ع) و پیامبر(ص) است، زمانی که الگوی انسان چنین شخصیت‌هایی باشد، هرگز پشیمان نمی‌شود و مسیرش را ادامه می دهد، به من توهین می‌شود و مورد آزار قرار می‌گیرم، اما به دلایلی که گفتم، تحمل کرده و احساس پشیمانی نمی‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان، خانم آنا جووآنا ملودروتو، تازه مسلمان ایتالیایی شب گذشته، ۲۳ تیر، در نشست بخش ره یافتگان بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی تهران که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: من توسط همسر ایرانی‌ام مسلمان شدم و قبل از آشنایی با وی، همیشه دنبال گمشده‌ای می‌گشتم که خلأ درونی‌ام را پر کند، زیرا تعالیمی که در اروپا به ما آموزش داده می‌شد، آن چیزی نبود که این خلأ را پر کند، گمشده من اسلام بود که آن را یافتم و به آن ایمان آوردم.

آنا جووآنا ملودروتو در ادامه افزود: از وقتی با اسلام آشنا شدم، دنیا برای من رنگ دیگری گرفت و به ارزش‌های زیادی رسیدم که در غرب وجود ندارد، این تنها احساس من نیست، بلکه هزاران غیر مسلمانی که به اسلام گرویده‌اند، همین احساس را دارند.

ملودروتو در بخش دیگری از سخنانش مسأله امامت در اعتقادات شیعیان را مورد توجه قرار داد و گفت: امامت مکتب یادگیری اصول و مبانی دین و تعالیم الهی است، مفهوم انتظار امام مهدی(عج) مهم‌ترین بخش امامت است، انتظار یعنی امید و فرهنگ انتظار فرج مهدی(عج) افتخاری برای شیعیان و بزرگ‌ترین ثروتی است که شیعه دارد، در حالی که در غرب این گونه اصول عقیدتی وجود نداد و جوان غربی نه امید دارد و نه به خاطر ایمان به اصلی عقیدتی همچون انتظار، به خودش افتخار می‌کند.

وی که به خاطر تشرف به اسلام مشکلات زیادی را تحمل کرده است، در پاسخ به این سؤال که «چرا پس از تشرف به اسلام، با وجود محدودیت‌ها و آزار و اذیت‌های زیاد در ایتالیا و خارج از این کشور، همچنان پایبند به اسلام است؟» خاطرنشان کرد: الگوی من در زندگی امام علی(ع)، امام حسین(ع) و پیامبر(ص) است، زمانی که الگوی انسان چنین شخصیت‌هایی باشد، هرگز پشیمان نمی‌شود و مسیرش را ادامه می دهد، به من توهین می‌شود و مورد آزار قرار می‌گیرم، اما به دلایلی که گفتم، تحمل کرده و احساس پشیمانی نمی‌کنم.

این تازه مسلمان ایتالیایی در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر این که «با وجود گسترش اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا، آینده تشرف به اسلام و گرویدن به مذهب شیعه در این بخش از جهان را چگونه می بینید؟»، تأکید کرد: با وجود تبلیغات منفی درباره اسلام، تعداد مسلمانان در اروپا هر سال افزایش می یابد، زیرا اسلام دینی است که در همه جا تسری پیدا کرده و علاقمندان زیادی را جذب می کند.

ملودروتو که توسط همسر ایرانی‌اش مسلمان و به شیعه گرویده است، بیان کرد: امکان ندارد انسان در کنار یک فرد مسلمان زندگی کند، اما از اخلاق و منش اسلامی وی تأثیر نپذیرد، من نیز در طول زندگی با همسرم، از این دین تأثیر پذیرفتم و مسلمان شدم.

سانسور تبلیغاتی درباره اسلام و شیعیان در ایتالیا

بنا بر این گزارش، بخشی از نشست شب گذشته بخش ره یافتگان نمایشگاه قرآن به بررسی شخصیت ادواردو آنیلی، تازه مسلمان و شیعه‌شده ایتالیایی اختصاص یافت و آنا جووآنا ملودروتو در این باره گفت: در ایران با شخصیت ادواردو آنیلی آشنا شدم، چرا که سانسور تبلیغاتی عجیبی درباره اسلام و شیعیان در ایتالیا وجود دارد و ما به راحتی نمی‌توانیم از مسائل اسلامی آگاه شویم.

آنا جووآنا ملودروتو در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه معرفی ادواردو آنیلی به علاقمندان تلاش‌های زیادی انجام داده است، با توجه به شخصیت این شهید، باید واقعیت‌های زندگی وی را زنده کرد.

این تازه مسلمان ایتالیایی تصریح کرد: به جرأت می گویم که فعال‌ترین گروه در زمینه معرفی ادواردو آنیلی، اتحادیه این شهید در اصفهان است و من در اینجا از مسئولان این اتحادیه به خاطر این کار با ارزش قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: ادواردو آنیلی در کشور خودش از همه جا مظلوم‌تر است و مردم ایتالیا اجازه ندارند اطلاعاتی درباره این شخصیت کسب کنند و من از مردم ایران و فعالان این کشور می‌خواهم که با فعالیت های مختلف، ادواردو را به علاقمندان بیشتر بشناسانند.

آنا جووآنا ملودروتو در پایان این نشست با توصیه به جوانان ایرانی از آنان خواست از انقلاب اسلامی فاصله نگیرند و تأکید کرد: انقلاب ایران یکی از بهترین و ماندگارترین اتفاقات در جهان بود که در سال ۱۳۵۷ به وقوع پیوست، جوانان ایرانی امروز باید قدر این انقلاب را بدانند و از آن فاصله نگیرند.

ادواردو آنیلی در ۹ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک متولد شد. وی تنها پسر و وارث مولتی میلیاردر مشهور ایتالیایی سناتور جووآنی آنیلی بود و مادرش، مارلا کاراچیلو، یک پرنسس یهودی بود. ادواردو پس از اتمام تحصیلاتش در کالج آتلانتیک، برای ادامه تحصیلاتش در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت.

وی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به کشورهای هند و ایران سفر کرد و در جریان سفرش به کشورمان با امام خمینی(ره) دیدار کرد و به اسلام و تشیع گروید و نامش را به «مهدی» تغییر داد.

در نوامبر سال ۲۰۰۰ میلادی جسد ادواردو آنیلی در بزرگراه «تورینو ـ ساوانا» در شمال ایتالیا و در نزدیکی شهر «تورین» پیدا شد. در آن روز رسانه‌های ایتالیا عمدتا خودکشی را به ادواردو نسبت دادند. هیچ­ گونه بررسی تکمیلی در مورد نحوه قتل او انجام نشد. جسد وی کالبد شکافی نشد و مرگش فوراً خودکشی جلوه داده شد.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.