Shiayan Logo
» ۲۵۰ تیم در کشور وظیفه رصد هلال ماه رمضان را برعهده دارند
شنبه 06 جولای 2013
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

رییس هیات امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین(ع) شیراز در استان فارس از وجود ۲۵۰ گروه رصد هلال ماه رمضان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیعیان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به نزدیک بودن ایام ماه مبارک رمضان به امر استهلال ماه اشاره کرد و گفت: رصد هلال ماه یکی از سنت‌هایی است که در طول تاریخ خصوصاً در طول تاریخ اسلام تکیه زیادی بر آن شده است.

رییس هیات امنای آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) افزود: از زمان صدر اسلام بحث رصد ماه توسط علمای بزرگ انجام می‌شده است و در منابع فقهی نیز این بحث به تمام ماه‌های سال اختصاص دارد و مختص به رمضان و شوال نیست.

طاهری با بیان این‌که «تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رصد ماه توسط مراجع تقلید صورت می‌گرفت» گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نظر امام راحل و پس از آن نیز با نظر مقام معظم رهبری بحث رصد ماه اعلام می‌شود.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس از وجود ۲۵۰ گروه رصد ماه رمضان و شوال در سراسر کشور خبر داد و گفت: در استان فارس ۱۰ الی ۱۱ تیم در نقاط مختلف این وظفیه را عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به مرکز رصدخانه آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) اظهار کرد: یکی از مراکزی که در فارس وظیفه رصد ماه را بر عهده دارد، این رصدخانه است که از سال ۸۹ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

طاهری ادامه داد: این رصدخانه علاوه بر رصد ماه برنامه‌های مختلف آموزشی را در طول سال ویژه اقشار مختلف مردم، دانشجویان و جوانان برگزار می‌کند.

وی به سابقه رصد ماه در استان فارس اشاره کرد و گفت: فارس همواره یکی از استان‌های پیشتاز و موثق در امر رصد ماه بوده است به طوری که در دو سال اخیر نخستین استانی که هلال ماه شوال را رصد کرده و به دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد، این استان بود به علاوه اینکه رصد ماه در این استان به صورت دقیق صورت می‌گیرد.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.