Shiayan Logo
» وداع تاریخی مردم: پیکر آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی تشییع شد
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
امتیار شما به این مطلب:

پیکر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره) صبح امروز در میان حزن و اندون مردم و روحانیان پس از تشییع در جوار حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش رسا، پیکر پاک حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی(ره) ساعت ۷:۴۰ صبح امروز، دوشنبه، ۲۸ خرداد ماه برای برگزاری مراسم تشییع به مسجد امام حسن عسکری(ع) قم انتقال یافت.

ساعت ۸:۲۰ صبح مراسم تشییع پیکر پاک این مرجع بزرگوار تقلید در میان خیل انبوه جمعیت عزادار و سوگوار از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شد.

پیکر آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) از مسیر میدان شهید مطهری، خیابان اراک، خیابان حجتیه، خیابان آیت‌الله مرعشی نجفی با حضور طلاب، روحانیان و علما از جمله آیات امینی و آیت‌الله یوسف صانعی و برخی از مسؤولان دولتی و نظامی تا حرم حضرت معصومه(س) تشییع شد.

tashiie-lankarani

نماز میت بر پیکر این فقیه عالی‌قدر به امامت آیت‌الله وحید خراسانی در صحن عتیق حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اقامه شد.

این آیین عبادی با حضور مراجع بزرگوار تقلید از جمله حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی، حسین نوری همدانی، یوسف صانعی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبری، دکتر الهام، علما، مسؤولان لشکری و کشوری، طلاب و روحانیان، احمد جنتی، آیت الله رضا استادی، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و گروه‌ زیادی از علاقه‌مندان به این یار و همراه امام خمینی(ره) برگزار شد.

پیکر پاک حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی پس از اقامه نماز، در جوار مرقد حضرات آیات بروجردی، تبریزی، حائری، گلپایگانی و اراکی در مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

پس از مراسم به خاک‌سپاری پیکر این مرجع تقلید مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد فاضل لنکرانی از ملت ایران قدردانی کرد
فرزند آیت‌الله فاضل لنکرانی از ملت مسلمان ایران و مردم قم که در برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمدفاضل لنکرانی تلاش کردند، قدردانی کرد.

محمد جواد فاضل ‌لنکرانی قبل از اقامه نماز میت بر پیکر آیت‌الله فاضل لنکرانی در صحن بزرگ حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در سخنانی اظهار داشت: امروز شما مردم مسلمان جنازه خادم زهرا (س) را در سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار تشییع کردید.
وی افزود: ما از این مرجع تقلید چیزی به جز خدمت به اسلام، مردم و طلاب ندیدیم.
فاضل ‌لنکرانی با بیان اینکه آیت‌الله فاضل لنکرانی همواره بر احیا و بزرگداشت ایام فاطمیه تأکید داشت، تصریح کرد‌: امروز حوزه‌های عملیه در غم عظیمی فرو رفته، چرا که فرد بزرگی را از دست داده است.

وی در پایان گفت: من از مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مسئولان کشور و مردم مسلمان که از شهرهای مختلف برای شرکت در مراسم تشییع مرجع تقلید جهان تشییع آیت‌الله فاضل لنکرانی به قم آمده‌اند، قدردانی کرده و بار دیگر این مصیبت را به همگان تسلیت عرض می‌کنم.

جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید.

نظر شما


عضویت در خبرنامه سایت
بعد از عضویت ایمیلتان را چک کنید و بر روی لینک فعال‌سازی کلیک کنید تا عضویت شما کامل شود.
جدیدترین مطالب
پربازدیدها
Shiayan Logoتبلیغ شما در سایت شیعیان
امام خمینی
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی شیعیان است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.